سئو

سئو

سئو

سئو

  • ۰
  • ۰

فاکتور های بک لینک :

76- عمر دامنه هایی که به شما لینک می دهند بسیار حائز اهمیت است.

وقتی که مدیران سایت ها متوجه شدن که اگه برای سایتشون لینک دریافت کنن باعث میشه رتبه سایتشون داخل گوگل افزایش پیدا کنه خیلی ها می رفتند و حدود 20 سایت جدید تاسیس می کردن و از اون سایت ها خیلی زیرکانه به سایت خودشون لینک میدادن و بعد از مدتی متوجه شدن که تغییری تو رتبه بندی سایتشون رخ نداده، نکته اینجاست که باید توجه داشته باشین که عمر دامنه هایی که از اون ها لینک دریافت می کنین باید زیاد باشه، هرچقدر عمر دامنه ای که به شما لینک میدن زیاد تر باشه باعث میشه امتیاز بیشتری دریافت کنین به عنوان مثال ارزش لینک های یک دامنه که 8 ساله که سایت فعالی هستش بسیار بیشتر از لینک های دامنه ای هستش که 3 ماهه تازه راه افتاده پس حتما سعی کنین از سایت های قدیمی تر با عمر بالاتر لینک دریافت کنین زیرا این سایت ها از دید گوگل معتبر تر هستن، برای این که بتونین عمر هر دامنه رو متوجه بشین، میتونین نام اون دامنه رو whois بگیرین و تاریخ ثبت دامنه رو شناسایی کنی و بررسی کنین از زمانی که دامنه ثبت شده تا امروز این سایت دقیقا چند سال عمر داره.

77- تعداد لینک هایی که از روت دامنه ها دریافت می کنید بسیار مهم است.

برای افزایش اعتبار سایتتون باید از روت دامنه های معتبر لینک های با کیفیت دریافت کنید، خیلی ها برای افزایش اعتبار سایتشون از صفحات فرعی وب سایت ها لینک دریافت می کنند و این اعتبار چندانی برای سایت شما به هماره نداره، دریافت لینک از روت دامنه یعنی این که یه دامنه مثل mizbanfa.net از صفحه اصلی یعنی دقیقا آدرس mizbanfa.net به سایت شما لینک بده، لینک هایی که از سمته روت اصلی دامنه های معتبر به سایت شما داده میشن برای سایتتون اعتبار بسیار بالایی داره اما خیلی دقت کنین که داخل انجام این کار زیاده روی نکنین، یه وقت تصمیم نگیرین که لینک بخرین ! هدف ما سئو کلاه سیاه یا موقتی نیست.

78- از سرور هایی با کلاس c متفاوت لینک دریافت کنید.

هنگامی که شما از یک سایت لینک دریافت می کنید گوگل نام دامنه اون سایت رو شناسایی و آنالیز می کنه و از آنالیز نام اون دامنه IP سرور اون سایت رو بدست میاره  و همونطور که میدونین هر سرور یک IP داره که از 4 قسمت تشکیل شده، یعنی قسمت های a و b و c و d، و به هر قسمت از IP میگیم کلاس و هر IP از 4 کلاس متفاوت تشکیل شده، کلاس سوم IP رو کلاس C می نمامیم و گوگل به کلاس C آدرس IP دامنه هایی که به شما لینک میدن خیلی توجه میکنه حتما می پرسین چرا کلاس c ? بخاطر این که کلاس c هر IP نشان دهنده موقعیت سرور و کشور سایت لینک دهنده هستش و گوگل انتظار داره از سرتاسر جهان به سایت شما لینک داده بشه نه این که تمام سایت هایی که به شما لینک میدن از یه کشور خاص باشن و اگر این اتفاق رخ بده گوگل به سایت شما مشکوک میشه، بنابراین سعی کنید در سایت های معتبر از سرتاسر جهان برای وب سایتتون لینک ایجاد کنید تا این باعث افزایش شهرت وب سایت شما بشه، این یکی از اصلی ترین فاکتور های دریافت لینک محسوب میشه که از جریمه شدن سایت شما توسط گوگل جلوگیری میکنه و لینک بیلدینگ شما رو طبیعی تر جلوه میده.

79- تعداد صفحاتی از یک دامنه که به شما لینک می دهند بسیار مهم است.

این هم یکی دیگه از فاکتور های مهم محسوب میشه که کمتر جایی راجبش بحث شده، وقتی که شما به سایتی پول پرداخت می کنین و اون سایت لینک سایت شما رو داخل تمام صفحاتش قرار میده به نظرتون گوگل چه فکری راجبه سایتتون میکنه ؟ خودتون رو بزارین به جای گوگل وقتی میبینه یه سایتی از کل صفحاتش داره به سایت شما لینک میده چه معنایی داره ؟ معناش اینه که شما پول دادین تا به شما لینک بدن و گوگل از این کار بسیار متنفره که شما لینک بخرین، گوگل دوست داره که سایت ها خودشون به شما لینک بدن نه این که شما پول پرداخت کنین و لینک دریافت کنید، گوگل میگه اصلا چه دلیلی داره که یه سایت از کل صفحاتش به شما لینک بده ؟ و جواب اینه که شما دارین تقلب می کنید و گوگل هم سایت شما رو سریعا جریمه میکنه و کل اعتبار سایتتون از دست میره، خیلی خب چاره چیه ؟ شما باید به جای این که از کل صفحات سایت یه سایت لینک دریافت کنین فقط از یکی از صفحات اون سایت لینک دریافت کنین و در عوض تنوع دریافت لینک هاتون رو افزایش بدین که به این کار میگن دریافت ریپورتاژ آگهی، یعنی یه سایت مشهور فقط داخل یک صفحه راجبه وب سایت شما مقاله ای مینویسه و به وب سایت شما لینک میده و این اثر فوق العاده ای بر روی وب سایت شما داره البته این کار کمی هزینه بر هستش ولی به انجام دادنش می ارزه.

80- از تگ alt بنر های تبلیغاتی در سایت ها لینک دریافت کنید. { جمع آوری توسط seokhane.blogfa.com }

اگه میخواین لینک برای سایتتون دریافت کنید باید لینک های خیلی متنوعی به سمته سایتتون هدایت کنین یکی از راه هاش اینه که از تگ alt بنر های تبلیغاتی لینک به سمته سایتتون هدایت کنید و گوگل این کار رو خیلی دوست داره و تقلب محسوب نمیشه، یعنی این که شما وقتی داخل یه سایت مشهور و پربازدید بنر تبلیغاتیتون رو قرار میدین به مدیر اون سایت کلمه کلیدی وب سایتتون رو بدین و بگین کلمه کلیدی وب سایتتون رو داخل تگ alt اون بنر قرار بده و سپس از اون بنر به سمته سایتتون لینک هدایت کنین، این یکی از بزرگترین راز های دریافت بک لینک مفید بود که خدمتتون عرض کردم و امیدوارم خیلی خوب از این فاکتور استفاده کنین، راستی یه نکته مهم یه وقت نرین تو یه سایت بزرگ یهو بنر تبلیغاتی قرار بدین و کلی لینک دریافت کنید و بعد مثلا دو ماه که نتیجه گرفتین کل بنر هاتون رو بخاطر صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی کنسل کنین، اینطوری ترافیک سایتتون و لینک های سایتتون به شدت افت می کنن و اثرات جبران ناپذیری بر روی سایت شما داره، بنابراین اول بودجه تبلیغاتیتون رو در نظر بگیرین و برای یکسال بودجه کنار بزارین و این کار رو برای یکسال یا همیشه انجام بدین، انجام این کارا به استراتژی نیاز داره لطفا با اشتباه انجام دادنش کار دسته خودتون ندین.

81- از دامنه های مختلف با پسوند های edu. و gov. و ac.ir لینک دریافت کنید.

تنوع بک لینک های هدایت شده به سایتتون یکی از راز های موفقیت در لینک بیلدینگ هستش، مثلا نباید همه سایت هایی که به شما لینک می دهند ir. یا com. باشن این یعنی شما دارین تقلب می کنین و لینک های سایتتون ساختگی و الکی هستن، دریافت لینک از TLD های متفاوت خیلی پر اهمیته، دامنه های edu. مربوط به دانشگاه ها و منابع علمی معتبر هستند، دامنه های gov. مربوط به سایت های دولتی معتبر هستند، و دامنه های ac.ir مربوط به مدارس یا دانشگاه های ایران هستند؛ حالا اگه شما بتونین سایت هایی رو با پسوند های بالا شناسایی کنین و حتی یک لینک هم از هر کدوم از اون ها دریافت کنین ارزش این لینک ها از هزارن سایت عادی که به شما لینک بدن بیشتره، یادتون نره که تنوع در دریافت بک لینک عامل موفقیت شما در موتور های جستجو سختگیر، مانند گوگل محسوب میشه.

82- از دامنه ها و صفحاتی که authority بالایی دارند لینک دریافت کنید.

authority یکی از شاخصه های مهم اعتبار صفحات اینترنتی هست که توسط شرکت moz که یکی از بزرگترین شرکت های علمی تحقیقاتی در زمینه موفقیت در موتور های جستجو هست ارائه شده و هر صفحه از وب سایت داری یه authority متفاوته که عدد اون از 1 تا 100 هستش خب حالا اگر شما بخواین authority صفحات اینترنتی رو شناسایی کنین دوتا راه داره، راه اول اینه که وارد وب سایت https://moz.com/researchtools/ose/ بشین و آدرس url مورد نظرتون رو وارد کنین تا authority اون صفحه رو به شما نمایش بده و راه دیگش هم اینه که ابزار moz bar رو دانلود کنین و بر روی مرورگرتون نصبش کنین و اینطوری وارد هر صفحه اینترنتی که بشین authority اون صفحه رو به شما نمایش میده و حالا هدف شما باید این باشه که از صفحاتی لینک دریافت کنین که authority بسیار بالایی دارن مثلا آتوریتی از 40 به بالا خیلی قوی محسوب میشه، شما باید داخل لینک بیلدینگ هاتون همیشه سعی کنین از صفحاتی لینک بگیرین که آتوریتی بالاتری دارن و این باعث میشه لینک های تاثیر گذار تری دریافت کنید.

83- از همکارانتان در یک حوزه کاری هم لینک دریافت کنید.

البته این همیشه داخل ایران بعیده که دو تا سایت تو یه حوزه رقابتی به هم دیگه لینک بدن، اما این یه فاکتور بسیار مهمه و گوگل خیلی دوست داره سایت هایی به هم دیگه لینک بدن که در یه حوزه یا در یه زمینه فعالیت میکنن و برای این لینک ها ارزش بسیار بالایی قائل میشه، مثلا سایت میزبان فا در زمینه هاستینگ و میزبانی وب فعالیت داره حالا اگه وب سایت های هاستینگ دیگه هم به میزان فا لینک بدن ارزش این لینک ها بسیار بالاتر از دریافت لینک از سایت های غیرمرتبط با زمینه کاری وب سایت ما هستش، البته فکر نکنین که همیشه باید سایت های دیگه به شما لینک بدن، شما هم میتونین به سایت رقیبان معتبرتون در سطح جهان لینک بدین، این باعث میشه که گوگل با دنبال کردن این لینک ها خیلی سریع موضوع فعالیت وب سایت شما رو تشخیص بده و با انجام صحیح این کار داخل کلمات کلیدی سایتتون شاهد افزایش رتبه خواهید بود، اگرچه این کار سختیه اما با همکارانتون صحبت کنید و اهمیت این موضوع رو براشون توضیح بدین و از همکارانتون یک لینک معتبر دریافت کنید و شما هم یک لینک به همکارتون بدین، همیشه این رو بدونین که لینک های با ارزش به سختی و با زحمت بدست میان، شما سعی کنید متفاوت باشید و همکارنتون رو قانع کنید تا به شما لینک بدن.

84- دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی را در سایتتان قرار دهید.

اگر جزء آن دسته از وب سایت هایی هستید که برای مشتریانتون ارزش قائل میشین و برای اون ها مقاله های مفید و خوب تولید میکنین یا میخواین جزء این دسته از سایت ها باشین این رو باید به خوبی بدونین که تولید محتوا به تنهایی کافی نیست و شما باید محتوایی تولید کنین که به خوبی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته بشه، یکی از مهم ترین معیار های سنجش ارزش مقاله اینه که چقدر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، بنابراین سعی کنین در پایین مقالاتتون دکمه های به اشتراک گذاری مقاله در شبکه های اجتماعی رو حتما قرار بدین؛ این باعث میشه اگه کاربران از مقاله شما لذت بردند به راحتی بتونن اون رو با سایر با دوستاشون تو شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارن.

85- اگر به سایت های اسپم لینک بدهید برای اعتبار سایتتان مضر است.

شاید شما ندونین که تا به حال به چه سایت هایی لینک دادین اما گوگل این را به خوبی میدونه که شما به چه سایت هایی لینک میدین و لینک های خارج شده از سایت شما رو به دقت دنبال میکنه و این رو هم باید بدونین وقتی به یه سایتی لینک میدین قسمتی از اعتبار سایتتون رو به اون سایت می بخشین و با لینک دادن به اون سایت دارین به گوگل میگین من به این سایت اعتماد کامل دارم و تصمیم دارم کمی از اعتبارم رو به این سایت ببخشم و گوگل هم به حرف شما رو گوش میکنه و سایت مقصد رو بررسی میکنه، گوگل اگر در هنگام بررسی سایت مقصد متوجه بشه که اون وب سایت یه سایت اسپمر و متخلفه این رو از چشم شما میبینه و خیلی برای اعتبار سایت شما بد میشه، خیلی خب مصلما شما قادر نیستین که متوجه بشین کدوم سایت ها اسپمرن و کدوم سایت ها نرمال هستن بنابراین برای این که این مشکل هیچوقت براتون پیش نیاد لینک های خروجی از سایتتون رو nofollow کنین، وقتی لینک های خروجی از سایتتون رو nofollow کنین دارین به گوگل میگین من به این سایت لینک میدم اما بهش اعتماد ندارم پس لطفا از اعتبار من به اون سایت نده، ابزار های خیلی زیادی برای nofollow کردن لینک های خروجی سایتتون وجود داره که میتونین راجبه افزونه هایی که تو سیستم مدیریت محتوا این کار رو انجام میدن بیشتر سرچ کنید.

86- مطالب خود را به عنوان پست مهمان در سایر سایت ها قرار دهید.

این یکی از سالم ترین و بهترین و با ارزش ترین راه های دریافت لینک با کیفیت محسوب میشه که تصمیم درم شما رو با این روش آشنا کنم، شما میتونین وب سایت هایی که در زمینه حوزه کاری شما فعالیت دارند رو شناسایی کنید و با مدیران این وب سایت ها وارد ارتباط بشین یا شرایط نویسندگی مهمان رو در این سایت ها مطالعه کنین، سپس کاری که شما باید بکنین اینه که یک مطلب اختصای و مفید برای اون سایت تولید کنید و به اون سایت ارائه کنین هنگامی که مدیر سایت مطلب شما رو داخل وب سایتش قرار میده به عنوان منبع یک لینک به سایت شما میدهد و این برای سایت شما خیلی با ارزشه چون این لینک هیچوقت حذف نمیشه و هروز به عمر این لینک اضافه میشه، هنگامی که یه سایت از یه مطلب علمی به سایت شما لینک میده این باعث میشه که اعتبار وب سایت شما به شدت افزایش پیدا کنه، دریافت یک یا چند لینک با این روش های مفید از خریدن لینک در هزاران سایت بی ارزش برای شما مفید تره، به این جمله من دقت کنین که لینک های با ارزش به راحتی به دست نمیان.

87- برای صفحات داخلی سایتتان هم لینک دریافت کنید.

خیلی وقتا شاهد این هستم که مدیران سایت ها یا سئو کار ها تمام لینک ها رو برای آدرس url صفحه اصلی سایتشون دریافت میکنن تا بتونن تو کلمات کلیدی سایتشون هرچقدر سریع تر بالا بیاین و فروش بالایی کنن اما گوگل دید دیگه ای نسبت به این قضیه داره، در حقیقت صفحه اصلی وب سایت شما جاییه که محصولات شما به صورت مختصر معرفی شدن و صفحه اصلی سایت شما کارش اینه که کاربر رو به سایر صفحات سایت شما هدایت کنه، خیلی خب این صفحه نه مطلب علمی داره نه زیاد برای کاربران اینترنت مفیده، برای همین شما نباید تمام لینک ها رو برای صفحه اصلی سایتتون دریافت کنین وقتی کلی لینک به صفحه اصلی سایتتون هدایت میگنین این یعنی دارین به گوگل میگین من دارم تقلب می کنم، اگه می خواین سایتتون رو طوری سئو کنین که همیشه اعتبار داشته باشه و یه منبع درآمد ثابت باشه شما باید مقالات مفید تولید کنین و لینک برای مقالاتتون و سایر صفحات مفیدتون دریافت کنین، نوید من اینه که اصلا نگران نباشین وقتی کلی محتوای مفید و ارزشمند تولید کنین و به اون ها لینک هم بدین گوگل یه امتیار خیلی خوب برای صفحه اصلی سایتتون و کلمات کلیدی اصلی سایتتون هم در نظر میگیره و در کمال ناباوری وقتی به کاربران اینترنت کمک می کنین و مطالب مفید تولید می کنین گوگل هم برای شما مشتری میفرسته، نگران نباشید شما سایتتون رو اصولی سئو کنین گوگل هوای شما رو داره، اگر برای صفحه اصلی سایتتون لینک بگیرین تو سئو بازنده صد در صدی هستین.

88- لینک های nofollow از دید گوگل اهمیت کمتری دارند.

همیشه این رو بدونین که گوگل برای لینک های nofollow ارزشی زیادی قائل نمیشه، بنابراین اگه تصمیم دارین لینک از جایی دریافت کنین همیشه سعی کنین تمرکزتون بشتر روی دریافت لینک های dofollow باشه، اما دقت کنین که من گفتم سعی کنین بیشتر لینک های سایتتون dofollow باشه و منظور من اینه که تمرکز اصلی شما بر روی دریافت لینک های dofollow باشه و برای اینجور لینک ها هزینه پرداخت کنین ولی همونطور که قبلا گفتم گوگل سایت هایی رو دوست داره که تنوع زیادی از لینک به سمته اون ها هدایت میشن، توصیه می کنم برخی اوقات لینک های nofollow هم دریافت کنید تا تنوع لینک های سایت شما زیاد تر بشه، اگر یه سایتی اعتبار خیلی بالایی تو گوگل داشته باشه وقتی لینک nofollow هم به سایت شما بده تاثیر خوبی روی رتبه سایتتون داره.

89- از یک دامنه بیش از حد لینک دریافت نکنید.

همونطور که قبلا هم گفتم در مورد دریافت لینک باید خیلی احتیاط کنید و خیلی اصولی و اخلاقی این کار رو انجام بدین برای همین توصیه و تجربه من این هستش که اگه از سایتی میخواین لینک دریافت کنید حتما با مدیران اون سایت وارد ارتباط بشید و از مدیران سایت های بزرگ مانند سایت های خبری؛ دانلودی و تفریحی بخواین که فقط داخل برخی از صفحات سایتشون لینک شما رو قرار بدن نه این که یهو تو چند هزارتا صفحه به شما لینک بدن، تصور نکنین که هرچقدر لینک بیشتری بگیرین بیشتر امتیاز می گیرین نه اینطور نیست، اگر بیش از حد و بدون رعایت جانب احتیاط زیادی از یه سایت لینک دریافت کنید با انجام این کار به گوگل میگین که من دارم تقلب می کنم و گوگل هم شما رو جریمه می کنه.

90- از تکنیک ریدایرکت 301 برای هدایت اعتبار صفحات سایت های دیگر به سایتتان استفاده نکنید.

شاید این هم یک فاکتور جالب برای شما باشه، مدتی هستش که خیلی از سئو کار های تازه کتر وقتی میخوان یه سایتی رو سئو کنن یک سری دامنه پیدا می کنن که قبلا فعال بودن اون سایتا و حالا این سایت ها یا دامنه هاشون منقضی شده و از بین رفتن یا این که کلا دیگه فعالیت ندارن، اون موقع سئو کارا میان این دامنه ها رو خریداری میکنن و به هاست وصلش میکنن بعدش از طریق روش های خیلی زیرکانه بررسی می کنن که کدوم آدرس های url از این دامنه قبلا اعتبار بالایی در موتور های جستجو داشتن و بعد از شناسایی این صفحات اون ها رو به وسیله تکنیک redirect 301 به سمته سایتی که میخواهند سئو کنند هدایت می کنند و به این صورت در نتایج موتور های جستجو تقلب می کنند و سپس شاهد افزایش رتبه سایت میشن اما بعد از مدت اندکی سایت توسط موتور های جستجو به صورت جدی جریمه میشه و از نتایج محو میشه، بنابراین توصیه من اینه که به هیچ وجه از چنین تکنیک های غیر اخلاقی برای سئو کردن وب سایتتون استفاده نکنین، گاهی اوقات انجام ندادن بعضی از کار ها خودش باعث موفقیت میشه و این یکی از اون عوامل هستش.

91- کلمه کلیدی خود در anchor text استفاده کنید.

در صورتی که در سایر سایت ها یا انجمن های اینترنتی مقاله نویسی می کنید میتونین با رعایت احتیاط با anchor text ها برای سایتتون لینک دریافت کنید، انکور تکست یعنی همان کلمه کلیدی، مثلا وقتی یه مقاله مینویسین و کلمه کلیدی سایتتون هم داخلش هست می تونین اون کلمه رو به صفحه مرتبط با اون کلمه از سایتتون لینک کنید، البته تو انجام این کار خیلی احتیاط کنید و سعی کنید این کار رو اینقدر تکرار نکنین که کاربران اینترنت رو کلافه و ناراحت کنین، استفاده بیش از حد از این تکنیک ها میتونه نتیجه معکوس داشته باشه بنابراین با رعایت تعادل و احتیاط این کار رو انجام بدین.

92- از anchor text برای لینک های داخلی سایتتان هم استفاده کنید.

این هم یکی دیگه از فاکتور های مهم سئو هستش که من اسمشو گذاشتم لینک بیلدینگ داخلی، یا سئوی داخل سایت، فرض کنید یکی موضوع های وب سایت شما بازاریابی اینترنتی هستش و یک مقاله مینویسن و در اون مقاله به کابران میگین حتما از تکنیک های بهینه سازی وب سایت استفاده کنن تا وب سایتشون پربازدید تر بشه، حالا کاری که شما باید بکنین اینه که به عنوان مثال از کلمه بهینه سازی به اون صفحه یا مجموعه از سایتتون که داخلش راجبه بهینه سازی مطلب یا محصول دارین لینک بدین و این باعث میشه اعتبار صفحه مقصد داخل موتور های جستجو افزایش پیدا کنه و لینک بیلدینگ داخلی سایتتون کامل بشه، سعی کنین حتما ارتباط بین سایر صفحات سایتتون رو از طریق لینک با anchor text یا همون کلمه کلیدی فراهم کنید البته بهتره از هر مقاله بیشتر از 3 تا لینک خارج نکنین و تو انجام این کار خیلی احتیاط کنید و مقالات و مطالب مرتبط رو از طریق این تکنیک به هم متصل کنین، این علاوه بر افزایش رتبه باعث میشه ربات های موتور های جستجو بیشتر داخل سایتتون گردش داشته باشند و مطالب سایت شما خیلی سریع تر از قبلا هم ایندکس بشه، این فاکتور یکی از اصلی ترین فاکتور ها در زمینه ساختار لینک های داخل سایت هستش.

93- از TLD های متفاوت لینک دریافت کنید.

TLD یعنی سازمان های ثبت کننده دامنه و هر کشور tld خاص خودش رو داره، مثلا پسوند دامنه های ژاپن jp. هست و پسوند دامنه های آلمان de. هست، پسوند دامنه های آمریکا us. هست، حالا شما اگر بتونین از پسوند های مختلف و سایت های مختلف در سرتاسر جهان لینک دریافت کنین برای سایتتون بسیار مفید هست و باعث میشه گوگل ارزش خیلی زیادی برای سایت شما قائل بشه، همونطور که قبلا هم گفتم تنوع در لینک های دریافت شده یکی از مهم ترین اصول موفقت در استراتژی لینک بیلدینگ برای وب سایت شما هستش.

94- موقعیت لینک های هدایت شده به سایتتان بسیار مهم است.

این فاکتور هم یکی از مهم ترین فاکتور های بک لینک محسوب میشه که یه راز فاش نشده هستس و کمتر جایی راجبش توضیح داده شده، وقتی که یک وب سایت به سایت شما لینک میده از موقعیت های مختلفی می تونه به شما لینک بده، مثلا میتونه از داخل منو سایت به شما لینک بده یا از فوتر سایت به شما لینک بده یا از سایدبار های کناری سایت به شما لینک بده، با توجه به این که اکثر لینک های پولی و خریدنی از فوتر و سایدبار ها به سمته سایت های مقصد هدایت میشن گوگل برای لینک های این موقعیت ها دیگه جدیدا خیلی اهمیت کمی قائل میشه، چیزی که شما باید بدونین اینه که با ارزش ترین موقعیت یک سایت برای دریافت لینک، موقعیت content اون سایت هستش یعنی موقعیت مطلب یا همون موقیتی که مقاله داخلش نوشته میشه، بنابراین اگر به دنبال لینک های اساسی و مفید هستید سعی کنین از مدیران سایت ها بخواین از موقعیت مطلب به سایت شما لینک بدن که به انجام این کار به اصطلاح میگن ریپورتاژ و هزینه های بالایی هم داره اما باید بدونین که این یکی از با ارزش ترین نوع لینک ها هستش.

95- از سایت های مرتبط با موضوع فعالیت سایتتان لینک دریافت کنید.

اگر تصمیم دارید که یک لینک بیلدینگ بسیار مناسب و اصولی برای وب سایتتون انجام بدین، حتما سعی کنید در سایت هایی لینک وب سایتتون رو قرار بدین که مرتبط با موضوع فعالیت سایت شما باشن، مثلا یه سایت در زمینه طراحی وب سایت نباید از یه سایت مجله تفریحی و سرگرمی لینک دریافت کنه، یا حتی اگر قراره از انجمن ها و تالار های گفتگو لینک دریافت کنین حتما سعی کنین لینک وب سایتتون رو در دایرکتوری ها و موضوعات خاص آن انجمن که مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت شما هست قرار بدین.

96- کلمات کلیدی قبل و بعد از لینک های شما هم بسیار مهم هستند.

این فاکتور هم شاید به ندرت دربارش توضیحی داخل اینترنت بتونید پیدا کنید، اما یکی از راز های اصلی لینک بیلدینگ صحیح محسوب میشه؛ به این معنیه که اگه یک مطلبی داخل یک وب سایت قرار میدین تا از اون مطلب لینک دریافت کنید باید به کلماتی که قبل و بعد از اون کلمه ای که به سایت خودتون لینک می کنین خیلی توجه کنین، چون کلمات قبل و بعد از لینک انکور تسکت یا کلمه کلیدی سایت شما محسوب میشن؛ بنابراین پس از دونستن این فاکتور می تونین با یه تکنیک هوشمندانه برای سایتتون متن هایی حاضر کنین و کلمات کلیدی خود را در قبل و بعد از کلمه ای که می خواهید با آن به سایتتون لینک بدین قرار بدین و سپس این متن رو داخل یکسری از سایت ها قرار بدین تا متوجه تاثیر فوق العاده این نوع لینک بیلدینگ بشید. البته این تکنیک زمانی کاربرد بهتری داره که تصمیم داشته باشین یکسری ریپورتاژ آگهی برای وب سایتتون در وب سایت های پربازدید منتشر کنید.

97- کلمه کلیدی در تیتر صفحه ای که به شما لینک می دهد نیز حائز اهمیت است.

این فاکتور رو هم شاید تا به حال نشنیده باشین اما باید بدونین یکی از مهم ترین اصول دریافت لینک با کیفیت هستش، منظور از این فاکتور اینه که اگر تصمیم دارید از یکی از صفحات یک وب سایت برای وب سایتتون لینک دریافت باید به title یا عنوان اون صفحه توجه کنین و دقت کنین که کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت شما داخل عنوان اون صفحه قرار گرفته باشه، مثلا اگر تصمیم دارید یک ریپورتاژ آگهی برای دریافت لینک مفید در سایت های پربازدید قرار بدین، باید دقت کنید که کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت وب سایت شما داخل عنوان اون صفحه که متن لینک دار شما قرار میگره، قرار گرفته باشه، فکر کنم حالا بهتر دارین درک می کنین که چرا نباید از تمام صفحات یک سایت لینک دریافت کنین، این مورد فاکتور شماره 79 رو بهتر برای شما تفهیم میکه.

98- رشد مثبت لینک های هدایت شده به سایت شما مهم است.

تصمیم دارین لینک بیلدینگ کنین تا سایتتون در نتایج موتور های جستجو پیشرفت کنه ؟ ایرادی نداره این کار رو بکنین اما خب گوگل نباید بفهمه که شما دارین به صورت دستی این کارو خودتون انجام میدین، گوگل دوست داره مردم از سرتاسر جهان به صورت طبیعی به سایت شما لینک بدن نه این که لینک بخرین، اگه گوگل متوجه بشه که شما برای سایتتون لینک خریدین بدون شک شما رو جریمه میکنه، حالا یکی از راه هایی که توسط اون گوگل تفاوت لینک های طبیعی و خریدنی رو تشخیص میده اینه که طی یه مدت زمانی کلی (خیلی) سایت به شما لینک بدن و مثلا بعد از 3 ماه دیگه این فرآیند متوقف بشه و تعداد لینک های سایت شما در همون سطح باقی بمونه، برای همین شما باید به سمته استراتژی های طبیعی لینک بیلدینگ روی بیارین و این به این معناست که بجای این که کلی لینک برای سایتتون خریداری کنین کاری کنین و محتوایی تولید کنین که ارزشمند باشه و مردم هر روز به صورت خودکار به سایت شما لینک بدن تا تعداد لینک های سایت شما همیشه در حال افزایش باشه و وقتی تونستین این کار رو بکنین و گوگل متوجه شد که لینک های هدایت شده به سمته سایت شما رشد مثبت دارن و هر روز رو به افزایش هستند بدون شک بهترین جایگاه ها را در اختیار سایت شما قرار میده.

99- کم شدن تعداد لینک های سایتتان بر روی رتبه سایتتان تاثیر می گذارد.

لینک بیبدینگ به خودی خود موثر و تاثیر گذاره اما به شرطی که اصولی و طبیعی باشه، وقتی کلی لینک برای سایتتون خریداری میکنین و بعد از چند ماه هیچ نتیجه ای نمیگیرین و از اون به بعد لینک های سایتتون رو نمی تونین تمدید کنین و هزینه هاشو پرداخت نمی کنین اتفاقی که میوفته اینه که لینک های سایت شما رفته رفته از اون سایت ها حذف میشه و شاهد افت تعداد لینک های هدایت شده به سمت سایتتون هستید و وقتی این اتفاق میوفته گوگل متوجه میشه شما اون لینک ها رو خریداری کرده بودین و طبیعی نبوده و اینجاست که گوگل شما رو جریمه میکنه و دیگه سایتتون نمیتونه هیچوقت رنگ موفقیت رو تو موتور های جستجو ببینه، همیشه یادتون باشه لینک های طبیعی هیچوقت حذف نمیشن چون خریدنی نیستن که حذف بشن و همیشه با ارزش هستند ولی اگر لینک خریداری کنین حتما یه روزی حذف میشه و دودش میره تو چشم خودتون.

100- عمر لینک هایی که به سایت شما هدایت می شوند بسیار مهم است.

اگه میخواین لینک بیلدینگ انجام بدین یا لینک بخرین برای سایتتون خیلی دقت کنین که گوگل به عمر بک لینک های سایت شما توجه بسزایی داره، به عنوان مثال ممکنه یه لینک خریداری کنین ولی تو ماه اول نتیجشو نبینین اما داخل 3 ماه بعدی اون لینک تاثیر خوبی روی سایت شما داشته باشه، بنابراین توصیه من اینه که اگه قراره تقلب کنین یا به قول خودمون لینک بخرین حتما سعی کنین لینک هاتون رو برای یکسال یا بیشتر خریداری کنین و مطمئن باشید هرچقدر زمان بگذره و عمر لینک های سایت شما افزایش پیدا کنه در نتایج موتور های جستجو شاهد افزایش رتبه بیشتری هستین اما هیچوقت نباید لینک هایی رو خریداری کنین که توانایی پرداخت هزینه تمدیدش رو نداشته باشین و بعد یه مدت حذف بشن.

101- از وبلاگ ها لینک دریافت نکنید، از سایت های واقعی لینک دریافت کنید.

قدیم تر ها یک روشی مد شده بود که سئو کار ها وقتی می خواستن سایتی رو سئو کنن یکسری وبلاگ ایجاد می کردن و تو هر کدوم از این وبلاگ های رایگان چندتا مطلب قرار می دادند و بعد از مدت اندکی لینک سایت هدف رو داخل وبلاگ ها قرار می دادند تا سایت مورد نظر داخل نتایج پیشرفت کنه و به قول خودمون سئو سایت رو بهتر کنند اما شما باید بدونین که این روش ها در حال حاضر دیگه کمتر جواب میدن و انجام این کار ها به هیچ وجه توصیه نمیشه چون که در زمان های قدیم تعداد لینک های یه سایت حائز اهمیت بود اما حالا دیگه اینطوری نیست و کیفیت لینک هایی که یه سایت دریافت میکنه برای موتور های جستجو حائز اهمیته به همین دلیل یک یا چند وبلاگ تازه تاسیس نمیتونن لینک های با کیفیت و با ارزشی رو به سمته سایت شما هدایت کنند.

102- لینک سایتتان را در دایرکتوری dmoz ثبت کنید.

شاید این مورد رو هم بار ها شنیده باشید و بار ها هم شنیده باشید که دیگر ثبت سایت در دایرکتوری ها اهمیت نداره اما اینطور نیست، دایرکتوری ها سایت های بسیار ارزشمندی هستن بنابراین حتما سعی کنید لیست دایرکتوری های معتبر مانند دی ماز و سایر دایرکتوری های ملی و بین المللی رو استخراج کنین و آدرس وب سایتتون رو داخل این دایرکتوری ها درج کنین و مطمئن باشید که ثبت لینک سایتتون داخل دایرکتوری ها بسیار ارزشمند هستش و به صورت منظم لینک سازی داخل دایرکتوری ها رو پیش ببرید. { جمع آوری توسط seokhane.blogfa.com }

103- در پروفایلتان در انجمن های اینترنتی لینک سایت خود را درج کنید.

این هم یکی از روش های مفید و آسان جهت دریافت لینک های موثر و رایگان هستش که هنوز هم اهمیت خودش رو از دست نداده و می تونین به راحتی داخل انجمن های علمی اینترنتی عضو بشید و پس از وارد شدن به انجمن در قسمت درباره من یا همون About me قادر هستین یک بیوگرافی از خودتون داخل اون انجمن قرار بدین و خب شما قادر هستین داخل هر انجمن که ثبت نام می کنید در صفحه درباره من لینک وب سایتتون رو هم به مراتب و به صورت منظم قرار بدین، سعی کنین یه لیست کامل از انجمن هایی که میشناسین رو استخراج کنین و طی یه بازه زمانی منظم لینک سایت هاتون رو داخل انجمن ها قرار بدین، راستی حواستون باشه که گفتم منظم ینی مثلا روزی تو 2 انجمن لینک قرار بدین نه این که یکهو تو یه روز داخل 100 تا انجمن لینک بسازین، من یه لیستی از انجمن های فعال رو دارم در صورت تمایل داخل نظرات این مقاله آدرس ایمیلتون رو بفرستین تا برای شما هم ارسال کنم.

104- از صفحاتی در سایر سایت ها لینک دریافت کنید که در آن مطلب یا مقاله کاملی باشد.

برخی از سایت های علمی یا وبلاگ ها صفحات و مقالات با ارزشی دارند که مثلا ممکن است تو اون صفحه 5000 کلمه وجود داشته باشه یا این که با یه مقاله 10 صفحه ای تو اون سایت مواجه بشین، ببینید گوگل این نوع صفحات رو دوست داره که از نظر علمی غنی هستن و کلی کلمه و مطالب علمی داخلش هست، داخلی سایت های علمی از این صفحات رو حتما تا به حال به خوبی دیدین حالا ما میگیم که شما سعی کنین از داخل این صفحات لینک دریافت کنید یا از مدیران سایت ها بخواین از این صفحات به شما لینک بدهند و همیشه این رو بدونین این صفحات غنی از اطلاعات علمی برای گوگل خیلی با ارزش هستن و اگه بتونین از این صفحات وب سایت ها لینک دریافت کنین به صورت موثر شاهد افزایش رتبه وب سایتتون خواهید بود.

105- از صفحاتی لینک دریافت کنید که دارای مالتی مدیا ها هستند.

حتما در هنگام وبگردی های روزانه سایت ها یا صفحات اینترنتی رو دیدین که در اون علاوه بر این که یک مقاله بسیار غنی و با ارزش موجوده خیلی چیز های دیگر مانند عکس و فیلم تو اون مطلب آموزشی قرار داده شده ؛ گوگل به شدت به این صفحات اینترنتی علاقه منده بله صفحاتی که تو اون ها ویدئو، تصویر، مطلب و پاکدست وجود داره و برای این صفحات و لینک هایی که از این صفحات خارج میشه ارزش بسیار بالایی قائله حالا شما میتونین یه لیستی از این جور صفحات اینترنتی رو برای خودتان استخراج کنید و از مدیران سایت ها بخواهید لینک شما را در همان صفحات قرار بدن و یا این که در قسمت نظرات این صفحات آدرس وب سایتتون رو به عنوان یک لینک ثبت کنید، راستی تو هیچ کدوم از روش هایی که برای دریافت لینک بهتون یاد دادم با anchor text یا کلمه کلیدی سایتتون لینک دریافت نکنین چون این تقلب محسوب میشه.

106- در قسمت کامنت های وبلاگ ها لینک سایتتان را قرار دهید.

این در حقیقت یکی از متداول ترین و پرکاربرد ترین و موثر ترین و کم هزینه ترین و البته خطرناک ترین روش های جذب لینک محسوب میشه، تو بسیاری از سایت ها و وبلاگ های اینترنتی در پایین هر مقاله یا محصول یک فرم ثبت نظر وجود داره و برای ثبت نظر در این فرم ابتدا باید نام و آدرس ایمیل و سپس آدرس وب سایتتون رو در فیلد های مربوطه پر کنید و بعدش نظرتون رو تایپ کنید و روی دکمه ثبت نظر کلیک کنید، اتفاقی که رخ میده اینه که اگه مدیران سایت ها نظر شما را تایید کنند و نظر شما برای عموم قابل نمایش بشه، آدرس وب سایت شما به صورت اتوماتیک به نامی که در هنگام ثبت نظر وارد کرده اید لینک میشه و به این صورت یک لینک مفید به سمته سایتتون جذب کردین، اتفاقی که اخیرا رخ داده اینه بود که سئو کار ها در هنگام ثبت نظر در وبلاگ های پرطرفدار به جای این که در فیلد نام، نام شخصی خودشونو وارد کنند، کلمه کلیدی یا همون anchor text رو وارد می کنن و پس از تایید نظر توسط مدیر سایت یک لینک با کلمه کلیدی به سایتشون دریافت میکنن و البته ارزش بسیار بالایی هم داره و اینجوری شد که مدیران گوگل به این موضوع واکنش نشون دادن و گفتن اگر قراره تو قسمت نظرات وبلاگ ها نظر ثبت کنید و لینک دریافت کنید این کار رو بکنین و مشکلی ار نظر ما نداره اما با کلمه کلیدی این کار رو نکنین چون جریمه میشین، شما هم می تونین از این تکنیک به خوبی بهره ببرین و لینک های با ارزشی به سمته سایتتون جذب کنین اما خیلی دقت کنین که با کلمه کلیدی لینک دریافت نکنین.

107- در سایت های اشتراک گذاری عمومی لینک سایتتان را درج کنید.

گوگل قبلا بیشتر به سایت هایی توجه می کرد و به اون ها امتیاز بیشتری می داد که مطالب بیشتری در سایتشون داشتند و هر روز تعداد مقالات سایتشون را افزایش می دادن و به عبارتی دیگه گوگل به هر سایتی که تعداد صفحات یا مقالات بیشتری داشت امتیاز بیشتری می داد، اما در حقیقت امروزه گوگل دیگه اینجوری رفتار نمیکنه و در حال حاظر گوگل به سایت هایی بیشتر امتیاز میده که مقالات و محتوای خودشون رو تو شبکه های اجتماعی به خوبی به اشتراک می گذارن و مردم هم پست های اون ها رو لایک میکنن و کامنت هم براشون ثبت میکنن، در حقیقت امروز باید بیشتر به این توجه کنین که پس از انتشار مقاله یا داشتن یک سایت اون رو در شبکه های اجتماعی به طیف هوادارن اون عرصه معرفی کنید، بنابراین حتما سعی کنید شبکه های اجتماعی پرطرفدار رو شناسایی کنید و لینک های سایتتان را در این شبکه ها هر روز افزایش بدین و آگاه باشید این یکی از سالم ترین و همیشگی ترین تکنیک های دریافت لینک طبعی و مفید برای سایت محسوب میشه.

فاکتور های ارتباط کاربر با سایت

108- میزان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید.

گوگل شاخصه ای به نام time on site را به معیار های سنجش کیفیت هر وب سایتی اضاف کرده، باید بدونین که کاربران حرفه ای از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنند و بر روی اکثر وب سایت ها نیز آنالیزرو گوگل آنالیتیکس نصب هستش و گوگل به کمک این ابزار ها میتونه میزان Time On Site یا ماندگاری کاربر در سایت شما رو اندازی گیری کنه، تایم آن سایت یعنی کاربر وقتی وارد وب سایت شما میشه خیلی سریع از وب سایت شما خارج نشه و مدت زمان متعادلی رو مثلا بیشتر از 1.5 دقیقه صرف موندن در سایت شما و مطالعه مقالات شما کنه، بنابراین اگه بتونین وب سایت های زیبا و تاملی طراحی کنین و اطلاعات مفیدی داخل وب سایتتون قرار بدین و کاربران از سایت شما استفاده بیشتری کنند میزان time on site وب سایتتون افزایش پیدا میکنه و به همین دلیل گوگل امتیاز بیشتری به وب سایت شما میده، در صورتی که می خواین میانگین تایم آن سایت وب سایتتون رو اندازه گیری کنید می تونین از ابزار گوگل آنالیتیکس یا الکسا استفاده کنین، این ابزار ها میانگین تایم آن سایت در وب سایت شما را به خوبی در اختیارتون قرار میدن و با بررسی داده های بدست اومده میتونین بهتر برای سایتتون برنامه ریزی کنین.

109- نرخ بیرون اندازی از سایت را کاهش دهید.

یک شاخصه دیگه به نام Bounce Rate یا نرخ بیرون اندازی از سایت اخیرا توسط گوگل به الگوریتم های امتیاز دهی به سایت اضاف شده و میزان فرار کاربران از سایت شما رو اندازه گیری میکنه، Bounce Rate به این معنیه که اگر کاربری وارد سایت شما شد و بدون این که بر روی هیچکدام از منو ها یا سایر صفحات سایتتون کلیک کرد و از سایتتون خارج شد فرار از سایت محسوب میشه و برای هر سایت یک درصد مشخصی داره، به عنوان مثال اگر 100 نفر روزانه وارد وب سایت شما بشن و تنها 40 نفر وارد سایر منو های سایت شما بشن و 60 درصد باقیمانده سریعا سایت شما رو ترک کنند میزان bounce Rate وب سایت شما 60 درصده و رقم نرمال نرخ بیرون اندازی سایت باید 30 درصد یا کمتر از 30 درصد باشه، شما میتونین از طریق ابزار هایی مانند گوگل آنالیتیکس و الکسا میزان نرخ بیرون اندازی از سایتتون رو مشاهده کنین و حتما سعی کنین به این پارامتر اهمیت بدین و سعی کنین کاربران وقتی وارد سایت شما میشن چیز های جذابی داخل سایتتون باشه که به سایر صفحات شما بروند، گاهی اوقات اگه بتونین این پارامتر ها رو به خوبی رعایت کنید ممکن است تاثیر این ها از هزاران بک لینک هم بیشتر باشه و باعث بشه گوگل بیشتر به سایت شما اعتماد کنه.

110- سعی کنید میزان بازدیدکنندگان مستقیم سایتتان را افزایش دهید.

این هم یکی دیگر از فاکتور های پنهان رتبه سایت در موتور های جستجو هستش و اگه بازدیدکنندگان از وب سایتتون به صورت مستقیم بازدید کنن یعنی آدرس سایت شما رو داخل مرورگر وارد کنن و بعدش وارد سایت شما بشن از نظر گول خیلی سایت شما اینجوری با ارزشه؛ به این دلیل بازدید مستقیم از سایت با ارزشه چون که شما باید اینقدر تو حوزه آفلاین خوب عمل کرده باشین و رضایت کاربران رو جلب کرده باشین تا این که آدرس سایت شما داخل ذهن کاربران شما موندگار شده باشه تا مستیقما آدرس وب سایت شما رو تایپ کنند و وارد سایتتون بشن، برای این که بخواین این فاکتور رو برای سایتتون پیاده کنین باید سبکه سئو سایتتون رو ببرین به سمته سئو برندینگ و افزایش شهرت و کاری کنید که کاربران همیشه علاقه داشته باشند به وب سایت شما سر بزنند، و مطمئن باشین سرمایه گزاری در این زمینه ارزش انجام دادنش رو داره و سایت های خیلی بزرگ هم از طریق این تکنیک ها سریعا به محبوبیت در موتور های جستجو دست پیدا می کنند.

111- سایت های بوک مارک شده در سئو امتیاز بیشتری می گیرند.

بوک مارک کردن یعنی این که وقتی وارد وب سایتی میشین اینقدر این وب سایت و اطلاعات داخلش برای شما مفید باشه که اون علامت ستاره بالای مرورگرتون رو دوبار روش کلیک کنین تا این سایت به وب سایت های کاربردی و مهم مرورگرتون اضافه بشه، خب این یعنی این که این سایت اینقدر براتون مفید بوده که دارین به مرورگرتون میگین آدرس این وب سایت رو به خاطرت بسپر تا هیچوقت آدرس این سایت یادمون نره و حالا نکته مهم اینجاست که خوشبختانه یا متاسفانه چون مرورگر کروم توسط خود گوگل ساخته شده وقتی که یه وب سایت داخلش بوک مارک میشه گوگل این رو به خوبی از طریق روش هایی میفهمه و از طریق اکانت جیمیلتون این اطلاعات رو ثبت میکنه و سعی میکنه به اون وب سایت امتیاز بیشتری نسبت به سایر سایت ها بده، بنابراین شما باید سعی کنین وب سایتتون اونقدر از نظر علمی و اطلاعاتی غنی باشه که مردم برای این که آدرس سایت شما رو یادشون نره اونو بوک مارک کنند، این رو به خاطر داشته باشین که گوگل امروزه میزان رضایت کاربران از سایت ها خیلی براش اهمیت داره.

112- تعداد نظرات ثبت شده در سایت از دید گوگل بسیار مهم هستند.

تا حالا شده که وارد وب سایت هایی بشین که مقالات علمی خیلی زیادی دارن و تو یکی یا همه مقاله ها کلی نظر پایین هر مقاله ثبت شده باشه ؟ دیدین که وقتی مقاله تموم میشه کلی کاربر باهم دیگه وارد بحث میشن و در مورد اون مقاله و تجربه هاشون با هم دیگه به بحث و تبادل نظر می پردازن ؟، گوگل سایت ها یا صفحاتی که اینقدر محتوای اون ها جذاب هستن که کلی کاربر راجبشون نظر میدن رو خیلی دوست داره، پس سعی کنین داخل سایتتون مطالب ارزشمندی برای کاربرانتون تولید کنین و اطلاعات خیلی خوبی در اختیارشون قرار بدین که تو هیچ سایت دیگه ای منتشر نشده باشه و در پایان مقاله سعی کنین از کاربران بخواین تجربشون رو درمورد موضوعی که شما راجبش مقاله نوشتین رو بگن و سعی کنین کاربران رو به بحث و تبادل نظر تو سایتتون دعوت کنین و مطمئن باشین که گوگل تعداد کامنت های ثبت شده در هر مطلب رو محاسبه میکنه و هرچقدر کامنت های ارزشمند تعدادشون بیشتر بشه اون صفحه از سایت شما ارزش بالاتری پیدا میکنه.

113- کلیک بلند مدت و کوتاه مدت از دید گوگل حائز اهمیت است.

شاید این فاکتور رو تا به حال نشنیده باشین و برای شما جای سوال باشه اما این یکی از اصلی ترین معیار های رتبه دهی در موتور های جستجوی محبوب مانند گوگل هستش به عنوان مثال وقتی که شما در مورد یه موضوعی داخل گوگل سرچ می کنید و با لیستی از نتایج مواجه میشین تصور کنید بر روی سایت دوم در نتایج کلیک می کنید و پس از این که سایت رو مشاهده کردین و دیدن هیچ اطلاعات مفیدی برای شما نداره در کمتر از 10 ثانیه دکمه back مرورگر رو میزنید تا مجددا وارد صفحه نتایج گوگل بشین، به این نوع کلیک که کاربر در کمتر از 10 ثانیه از یک سایت خارج میشه میگیم کلیک کوتاه مدت و به کلیک هایی که کاربر بیشتر از 10 ثانیه در یک سایت توقف میکنه میگیم کلیک بلند مدت، و گوگل وقتی میبینه که کاربری رو به یه سایت هدایت میکنه و کاربر در کمتر از 10 ثانیه از سایت مورد نظر خارج میشه متوجه میشه که اون سایت اطلاعات مفیدی نداشته و سریعا اون سایت را به نتایج پایین تر موتور های جستجو هدایت میکنه، بنابراین باز هم تاکید می کنم سعی کنید اطلاعاتی در سایتتون و مقالاتتون فراهم کنید که کاربر تشویق به خوندن اون ها بشه و کاربر حتی بیشتر از 5 دقیقه داخل سایت شما بمونه، اگر بتونین این کار رو بکنین و کاربر رو داخل سایت نگه دارین گوگل پیش خودش میگه حتما این سایت اطلاعات مفیدی داره و اونجاست که گوگل سعی میکنه بازدیدکننده های بیشتری برای شما بفرسته.

فاکتور های قوانین ویژه الگوریتم گوگل

114- گوگل بین مطالب جدید و مطالب قدیمی تر تفاوت قائل می شود.

گوگل همیشه تمایل داره اطلاعات ناب تر و جدیدتر رو در اختیار کاربرانش در این موتور جستجو قرار بده، بنابراین اگه سایت های زیادی در مورد یک موضوع مقاله نوشته باشن و شما پس از اون ها ی مقاله کامل تر و با اطلاعات جدیدتر در همون زمینه تولید کنید گوگل مطلب شما را در نتایج بالاتر نمایش میده و اگه یه سایت دیگه مقاله ای کامل تر از شما تولید کنه ممکنه داخل نتایج بالاتر از سایت شما قرار بگیره، اما اگر تمایل ندارید این اتفاق بیوفته و دوست دارین مقاله شما همیشه در بالاترین نتایج گوگل قرار داشته باشه باید سریعا بلافاصله بعد از این که مقاله یا مطلب جدیدی منتشر کردین اون رو داخل شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارین و توسط مردم لایک و کامنت های زیادی براش ثبت بشه و سعی کنین به مراتب برای اون مقالتون لینک سازی کنین تا اون مقاله برای همیشه در بالاترین ردیف های موتور های جستجو قرار داشته باشه.

115- گوگل سایت های مورد علاقه شما را به دوستانتان نمایش می دهد.

این هم یکی دیگه از فاکتور های جالب سئو در گوگل محسوب میشه، گوگل خیلی به گوگل پلاس اهمیت داده و داخل رتبه بندی سایت ها میزان به میزان شیر شدن لینک های اون سایت در گوگل پلاس بسیار اهمیت میده و نکته جالب این فاکتور اینه که اگر شما یه لینک از سایتتون رو داخل گوگل پلاس شیر کنین و داخل اکانت گوگل پلاستون دوستان زیادی هم داشته باشین اتفاقی که میوفته اینه که اگر حالا دوستانتون داخل مرورگر راجبه یه موضوع خاصی سرچ کنند که شما قبلا درمورد اون موضوع یه مقاله شیر کردین گوگل مقاله شما رو در ردیف اول برای اون دوستتون نمایش میده و حتی اگر دوستان دوستتاون هم راجبه اون موضوع سرچ کنند اول سایت شما رو داخل نتایج نمایش میده و البته شرطش اینه که جستجو کننده داخل جیمیل لاگین باشه و سپس اقدام به جستجو کنه و این محقق خواهد شد چرا که 90 درصد جستجو کنندگان در حالت عادی داخل حساب جیمیل لاگین هستند، بنابراین کاری که شما باید بکنین اینه که تعداد دوستانتون و ارتباطاتتون رو داخل گوگل پلاس روز به روز افزایش بدین.

116- یکسان بودن آی پی کاربران و آی پی سرور سایت برای گوگل اهمیت دارد.

مدیران گوگل هموراه بار ها و بارها اعلام کردن که سرعت لود شدن سایت ها برای ما در بالاترین اولویت قرار داره و سعی می کنیم سایت هایی رو در نتایج گوگل نمایش دهیم که سرعت بارگزاری بالایی داشته باشند، مدیران گوگل گفتن ما میخوایم سرعت سایت ها به قدری بالا باشه که باز شدن سایت ها برای کاربران همانند ورق زدن یه کتاب باشه، بنابراین مدیراین گوگل تصمیم گرفتن سایت هایی رو در نتایج نمایش بدن که بالاترین سرعتلود برای بازدیدکننده رو داشته باشند و یک اصل هوشمندانه به الگوریتمم های گوگل اضافه شد و اون هم اینه که سایت هایی رو در نتایج به کاربران نمایش بده که سرور اون سایت به کاربر نزدیک تر از سایر سایت ها باشه، چون نزدیک بودن سرور یک سایت به موقعیت کاربر جستجو کننده همواره باعث میشه سرعت بارگزاری سایت ها افزایش پیدا کنه و گوگل عاشق اینه که کاربر به سرعت نیازش برطرف بشه، بنابراین گوگل همواره اهمیت میده که آی پی کابر جستجو کننده به آی پی سرور سایت ها نزدیک باشه و نزدیک ترین سایت رو به کاربرانش نمایش میده بنابراین اگه اکثر جستجو کنندگان سایت شما ایرانی هستن بهتره سایتتون رو بر روی سرور های ایران قرار بدین.

117- برای فعالیت در +google یک استراتژی بلند مدت داشته باشید.

اگر واقعا تصمیم دارین که سایتتون رو برای طولانی مدت سئو کنین و یه سایت پر ترافیک داشته باشین حتما حتما حتما برای جذب مخاطب در گوگل پلاس یک استراتژی بلند مدت داشته باشین و سعی کنین در این شبکه اجتماعی محبوب خیلی هوادار برای خودتون جمع کنین، این باعث میشه بلافاصله پس از این که لینک خبر یا مطلبی رو داخل اکانت گوگل پلاستون به اشتراک میگذارین سریعا اون سایت تو نتایج ایندکس بشه و ترافیک خوبی به سمته سایت شما هدایت میشه، فراموش نکنید که سئو آینده، سئوی محبوبیت در شبکه های اجتماعی هستش و شما باید از همین الان استراتژی بلند مدت داشته باشین و برای یک رقابت سالم حاضر بشین.

118- مراقب باشید هیچکدام از صفحات سایتتان دچار DMCA نشود.

این هم یکی از جدید ترین سرویس های گوگل هستش که برای مدیران زحمت کش سایت ها راه اندازی شده، تصور کنید شما یک مقاله خیلی خوب داخل سایتتون می نویسین و یک سایت مشهور مقاله شما رو کپی میکنه و در نتایج بالاتر از شما قرار میگیره یا این که شما کلی زحمت می کشین و یه پکیج آموزشی مالتی مدیا تولید می کنین و اون رو داخل سایتتون به فروش می گذارین و اون زمان یه سایت دیگه مثلا رقبیتون میاد و کل پکیج شما رو به صورت رایگان داخل سایتش قرار میده و به اخطار شما هم هیچ توجهی نمیکنه، خیلی خب گوگل سرویسی راه اندازی کرده به عنوان Dmca و شما هم اکنون می تونین گزارش سایت کپی بردار رو برای اون سرویس ارسال کنین و پس از مدت اندکی اون سایت داخل نتایج گوگل باز هم نمایش داده میشه اما در کنارش نوشته میشه Removed By ّDmca ،و اگه یه سایتی توسط Dmca از نتایج حذف بشه توسط گوگل جریمه های سنگینی خواهد داره، بنابراین خیلی دقت کنید که مطلب یا محصولی رو بدون اجازه ناشر از جایی کپی برداری نکنین چون ممکنه سایتتون به صورت کلی نابود بشه، به صورت کلی هیچ چیز غیر اخلاقی برای همیشه نمیتونه سود آور باشه.

فاکتور های سیگنال شبکه های اجتماعی

119- تعداد تویت های سایت شما در اینترنت بسیار مهم است.

همونطور که می دونین توییتر twitter.com یکی از مشهور ترین و قدیمی ترین شبکه های اجتماعی محسوب میشه و طی قرارداد هایی بین گوگل و توییتر و باتوجه به قدرت سیگنال های موثر این شبکه اجتماعی باید بدونین که از سال 2015 به بعد لینک هایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته میشن به صورت محسوس تو سئو وب سایت ها تاثیر گذاره، و هرچقدر تعداد توییت هایی که راجبه وب سایت شما در توییتر نوشته میشه افزایش پیدا کنه به همون اندازه اعتبار سایت شما در نتایج موتور های جستجو به طور محسوس افزایش پیدا میکنه، بنابراین اگر فکر این رو در سر دارین که سایتتون رو به صورتی سئو کنین که برای همیشه بالا باشین و سود سنگینی بدست بیارین پس بهتره روی توییتر سرمایه گذاری کنین و نتیجه مثبت ودائمی دریافت کنید.

120- اعتبار صاحب اکانت تویتر برای گوگل بسیار مهم است.

این فاکتور رو گوگل مورد اهمیت قرار داده تا مدیران سایت ها نروند مثلا 20 تا اکانت توییتر با آدرس ایمیل های متفاوت ایجاد کنند و داخل اون 20 تا اکانت لینک های وب سایتشون رو درج کنند به امید این که امتیاز بالایی دریافت کنند، لینک هایی که در اکانت هایی قرار می گیرند که هوادار آنچنانی ندارند کاملا بی ارزش محسوب میشن، اکانت صاحب تویتری که لینک شما رو میخواد به اشتراک بگذاره باید اعتبار بالایی داشته باشه، اعتبار در شبکه های اجتماعی یعنی طول عمر اکانت بالا باشه مثلا یه اکانتی که 4 ساله باشه اعتبار بسیار بالاتری داره تا اکانتی که تازه 4 ماه باشه راه اندازی شده، و مورد مهم تر اینه که اکانت هایی اعتبار بیشتری دارند که تعداد فالور های بالاتری داشته باشن و تعداد معدودی از افراد رو فالو میکنند، اکانت هایی که تعداد follower ها و تعداد following ها در آن به یک اندازه است نزد موتور های جستجو اعتبار خیلی بالایی ندارند.

121- اعتبار صاحب اکانت گوگل پلاس نیز بسیار با اهمیت است.

همانند فاکتور قبلی باید تمرکز خیلی بیشتری بر روی شبکه اجتماعی گوگل پلاس داشته باشید و سعی کنید از افردای بخواهید لینک های شما رو به اشتراک بگذارند که اعتبار بالایی در گوگل پلاس داشته باشند، اعتبار بالا متعلق به کسانی است که تعداد افرادی کمی رو فالو می کنند اما افراد زیادی اون ها را دنبال یا فالو میکنن، این اکانت ها معمولا مربوط به افراد تاثیر گذار جامعه هستند و اگر لینک های وب سایت شما در این اکانت ها به اشتراک گذاشته بشه مصلما بر روی وب سایت شما نیز تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

122- تعداد به اشتراک گذاری مطالب سایت شما در تمام شبکه های اجتماعی بسیار مهم است.

هر شبکه اجتماعی که فکرشو بکنین یا بشناسین برای سایتتون مفیده و باید خیلی بر روی شبکه های اجتماعی تمرکز کنین چرا که در سال های اخیر گوگل شاخصه ای به نام social signal در الگوریتم های خودش تعبیه کرده و به معنای سیگنال های شبکه های اجتماعی هستش و هرچقدر تعداد لینک های سایت شما در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته بشه سیگنال های بهتری به سمته سایت شما هدایت میشه و لینک های به اشتراک گذاشته شده تو شبکه های اجتماعی با ارزش ترین نوع لینک ها محسوب میشن پس به جای پول الکی صرف کردن برای خرید بک لینک های بی ارزش سعی کنید استراتژی بلند مدت در شبکه های اجتماعی برای پیشرفت وب سایتتون داشته باشد.

123- تصاویر وب سایتتان را در flickr.com به اشتراک بگذارید.

flickr یکی از شبکه های اجتماعی محبوب جهت به اشتراک گذاری تصویر هستش و با عضویت در این شبکه اجتماعی و ساخت یک page برای وب سایتتون قادر هستین تصاویر موجود در سایتتون رو تو flickr به اشتراک بگذارین و به ازاری هر عکس قادر هستید یک آدرس وب سایت یا یک لینک تگ کنید، شما با همین استراژی موثر قادر هستین به مرور زمان لینک های با کیفیت زیادی رو برای وب سایتتون ایجاد کنید.

124- سایت شما باید در شبکه های اجتماعی مهم اکانت فعال داشته باشد.

در سال 2016 وقتی گوگل وارد سایت شما میشه اولین سوالی که براش پیش میاد و به دنبال اون میگرده اینه که آیا این سایت در عصر پیشرفته شبکه های اجتماعی برای خودش تو هر شبکه اجتماعی یک اکانت تجاری فعال برای معرفی محصولات و خدماتش داره ؟ بعد از این که وب سایتتون رو تاسیس کردین حتما سعی کنین داخل شبکه های اجتماعی محلی و جهانی کسب و کارتون رو به صورت رسمی معرفی کنید و برای وب سایتتون اکانت رسمی داشته باشین. { جمع آوری توسط seokhane.blogfa.com }

125- داخل linkedin پروفایل شرکتی وب سایتتون رو کامل کنید.

linkedin یکی از مفید ترین شبکه های اجتماعی برای معرفی وب سایت و کسب و کار های اینترنتی هستش به صورتی که میتونین تو این شبکه اجتماعی برای وب سایتتون پروفایل شرکتی ایجاد کنید و تمام زمینه های فعالیت وب سایتتون رو معرفی کنین و مهارت ها و توانایی های شرکتتون رو داخل linkedin قرار بدین و پس از اون میتونین با تمام افرادی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند آشنا بشین و لینک های وب سایتتون رو به راحتی در این شبکه به اشتراک بگذارید، توصیه من اینه که حتما مطالب مفید وب سایتتون رو داخل اکانت لینکدین وب سایتتون به اشتراک بگذارین تا تمام متخصصین و هوادارن شما در این شبکه از مطالب جدید وب سایت شما با خبر بشن.

126- صفحه fan page اکانت facebook خود را ایجاد کنید.

به صفحه هر برند محبوب داخل شبکه های اجتماعی یا صفحه ای که برای برند های محبوب توسط مردم ایجاد میشه میگن فن پیچ، هرچند که قبلا گفته شده صفحات فیس بوک نمیتونن به خوبی در وب ایندکس شوند اما اگه اکانت تجاری شما Public باشه مطالبی که در صفحه فیس بوک به اشتراک می گذارین به خوبی میتونن در اینترنت ایندکس بشن، بنابراین سعی کنید هرچقدر سریع تر صفحه رسمی فیس بوک برای وب سایتتون ایجاد کنید و مطالبتون رو داخل فیس بوک به اشتراک بگذارید، البته همونطور که قبلا هم گفتم داشتن یه صفحه در شبکه های اجتماعی به خودی خود کافی نیست و باید سعی کنید با جدیت و برنامه ریزی تعداد هوادارن و دوستانتون رو در شبکه های اجتماعی افزایش بدین در صورتی که سایت شما اکانت های پرطرفدار و محبوب در شبکه های اجتماعی داشته باشه موتور های جستجو هم سایت شما رو در نتایج بالاتر از قبل نمایش میدن.

  • ۹۵/۰۵/۰۲
  • امین جمال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سئو